måndag 15 oktober 2012

Upp och pröva dina vingar

När jag skrev kontraktet för det manus som ska bli till bok nästa höst så hade jag en uppföljare som nästan var klar. Denna har jag varit in och petat i lite nu och då. Försökt att hitta förbättringar, vridit och vänt på formuleringar.

Men jag har känt att historien är densamma. Den är det den är just nu och den blir inget annat hur många småord jag än försöker ändra om.

Jag har haft svårt att se om det här nya manuset är bra eller inte. Det har samma huvudpersoner som i det första och jag vill ju att de ska kännas igen. Jag vill ha samma ton och känsla.

I helgen tänkte att nä nu får det vara nog. Antingen så funkar det eller så gör det inte det.

Så nu har jag släppt iväg det för att prövas av andra ögon än mina. Förlagets. Och det kan gå hursomhelst.

6 kommentarer:

  1. Då är det dags att hålla tummarna då, lycka till - jag hoppas du får bra feedback och att du får ge ut den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Ja nu är det bara att vänta och se!

      Radera
  2. Oj, vad spännande. Jag håller tummarna.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad roligt. Och läskigt. Hoppas du får besked snart!

    SvaraRadera