måndag 15 juli 2013

Buggar och gamla manus

Jag njuter semester och ledighet och bloggar när andan faller på. Jag försöker också skriva ett par manusord i de små tidsluckorna.

Jag har plockat fram två gamla manus eftersom jag har så svårt att göra nytt när jag inte har gjort klart det som ligger i högen. Det är en kapitelbok för åldern 9-12 som jag jobbar med och så har jag ett manus som är ett mellanting mellan en lättläst bok och en kapitelbok. Det har tagit tid att kliva in i en gammal tanke och fiska upp känslan igen. Men jag försöker göra det okänslosamt, objektivt och med stora redigeringsglasögonen på. Fördelen nu när texterna legat till sig är att det är lätt att stryka. Och det behövs!

När det är klart. Om det blir klart. Först då får jag börja på nytt. Den tanken ger ett bra driv.

Läste en bok vi lånat på biblioteket. Här hade det också behövts ett par omarbetningar... Jag hoppas det inte finns många några liknande missar i Nils hjälper laget. Jag hoppas att jag bakat in mina språktabbar väl. :) Men när ni väl kommer att hitta dem så får ni markera med rödpennan och skicka till mig på bumsen. 


Jag ser två buggar i denna lilla snutt ur låneboken. Hittar ni dem (och kanske fler)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar