onsdag 30 oktober 2013

Förfrågan om besök i skola

Författarbesök i skolan? Ja men det låter roligt. Och då är det alltså jag som ska vara författaren?

Jag säger ja! Trots att det pirrar i magen. Det är ju en ny värld för mig det där. Skolan. Det var ju trots allt ett antal år sedan jag gick på lågstadiet. Men jag litar på lärarna. Det ska nog bli bra. När det väl blir dags.

Har ni några tips att ge mig? Böcker jag bör läsa, egna erfarenheter att dela, en bunt praktiska övningar att skicka över? Tips mottages tacksamt!

5 kommentarer:

  1. Alla har ett eler flera barn i sig, böcker behöver du inte läsa inför besöket, lärarna vet nog vem dom anlitar och mottagarna - barnen - blir jätteglada när de får ett break och ett besök från en livs levande författare. Och du har erfarenheter även från det du kallar "en ny värld"!

    Med andra ord, var dig själv! Hälsningar från Nils!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för peppen Nils. :) Det kommer att gå finfint det där! Å kul ska det bli!!!

      Radera
  2. Kerstin Lundberg Hahn gör många skolbesök. Titta på hennes sida för tips: http://lundberghahn.se/
    Jag har haft Kerstin som inspirerande lärare på en skrivarkurs.

    SvaraRadera
  3. Från Nils igen!
    Att läsa är precis som ett hantverk - du måste välja vad du skall läsa, begrunda det du läser, värdera och komma till någon slutsats om det du läst! Barnen är inte alla stöpta i samma form - du har ett annat kort i bakfickan... Virkningen! Försök betona den delen - få dom intresserade av hantverket - försök! Nils var envis och virkade på! Det blev ett lyckat resultat - för alla!/Tycker Nils - hälsningar från en som vet!

    SvaraRadera