onsdag 20 februari 2013

Ingen spänning men jag tror det håller.

Dåligt skriv på sistone. "Snöstjärna" manuset har dock legat till sig länge nog. Jag tänker att jag inte kan göra mycket mer med det. Detta är också manus för en lättläst bok.

När jag snabbt förklarade handlingen för sambon tyckte han det lät som en tråkig historia. Är det inget s p ä n n a n d e  som händer?

Jo sa jag och försökte förtydliga. Men det gick inte hem.

Och jag insåg att spänningskurvan i det här manuset är ungefär som att gå uppför en liten kulle och sedan gå ner igen. Det blir ingen berg och dalbana direkt. Ändå tycker jag att det håller.

Jag har en givit mig en egen deadline på manuset till nästa söndag.  Och nu när det är offentligt här, så har lyft upp piskan. Lika bra det annars blir det inget gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar