onsdag 26 juni 2013

Jag ser ljuset

Sista veckan av jobb men jag har lämnat huvudet på semester i fäboden. Skogen gör sådant. Rensar och tar bort det som inte riktigt behövs och lämnar kvar ett svagt rofyllt trädsus. Ur det där suset kan sedan nya tankar ploppa upp. Och jag hoppas att det kommer en hel massa storslagna sådana lagom till helgen då kommer jag vara redo att fortsätta på ett par liggande manus. Äntligen!

Just nu består kvällarna av plock inne och plock ute (ytan att sprida leksaker över växer sommartid) samt plock av grejer ur kartonger till nya kökslådor. Det är ingen ände på plocket. Men snart så. Jag ser ljuset, semester inom räckhåll!
Midsommar var fin. Hästen var snäll. Knotten blåste för det mesta bort. Barnen var sysselsatta med att samla grodyngel, bada, mocka vedbod/stall och leda en häst fram och tillbaka på en grusväg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar