måndag 24 december 2012

God jul och härlig jul önskar jag er!

Nu är den klar. Den första skrivningen av "Snöstjärna". Ja som sagt det är ett arbetsnamn. Men faktum är att jag har oerhört svårt med rubriker. Hur sammanfattar man en text med en lockande titel på bästa sätt? Jag vet inte. Än har inte min kommande bok fått någon fast titel. Och det borde vara klart till i slutet av januari om jag har förstått den första deadlinen rätt.

Den här Snöstjärnan är också en lätt att läsa bok så det är inte så många ord. Historien har jag haft i huvudet en tid och det var lustfyllt att få skriva ner och fånga den. Som brukligt tog historien också en oväntad vändning och det är ju alltid så trevligt att själv få möta den där överraskningen som plötsligt bara händer när orden skrivs ned.

Nu är det "bara"grovjobbet kvar då med x antal omskrivningar. Jag har läst igenom och korrigerat en gång. Nu får det vila över julen.

Och vilar det gör jag med i några dagar. Jular och myser med familjen.

Jag önskar er alla en riktigt god och fin jul och så hörs vi om några dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar