lördag 29 december 2012

Snölek varvas med lite läsning

Julen var härlig och firades med familj och vänner i Gävle. Det bästa möjliga vintervädret har lockat ut oss i skidspår, pulkabackar och på skridskobanor. Vi fortsätter den vanan i en vecka till. Hoppas ni också haft det fint.

Det har inte blivit mycket tid till läsning men det ska jag ta igen det den närmsta veckan. Jag har äntligen nått fram till Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Den har legat alltför länge på mitt nattduksbord. Jag har sett mig som mycket svårflörtad på Science Fiction och Fantasy, ändock faller jag gång på gång för det här spökiga. Innan Cirkeln slurpade jag Christin Ljungqvists Kaninhjärta och nu längtar jag att förflyttas tillbaka till Engelsfors. Där är det väldigt spännande just nu.

Klapparna då. Nä det bidde inga hårda paket från tomten. Men förlaget var så snälla att skicka en vacker skrivbok. Det paketet kunde jag inte låta bli att öppna innan jul. Jag älskar tomma skrivböcker. De är i sig som ett oöppnat paket.

De flesta barren på vår lilla minigran hänger fortfarande kvar trots att den plågats av en veckas torka och ensamhet. Den är tanig och eländig men vacker ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar