måndag 17 december 2012

Min julklapp till mig

Jag har nyss ehandlat mig en dator. Min julklapp till mig. Jag räknar det förstås som en god investering. Den här blir min. Bara min.

Först tittade jag på gummistövelsvarianten. Den superpraktiska svarta. Bra att ha i alla väder. Men ful och tråkig. Jag muttrade surt att jag minsann var villig att lägga på ett par tusingar för att få något färggladare. (Sådant man kan muttra utan att behöva leva upp till det.)

Och så plötsligt ropades det till. Jag hade nämligen god support i ehandlandet.
- Den här då?
Jag blev lite varm i hjärtat. För där var den ju. Min egen lilla målerilåda.

En svart skulle ge mig för många vardagsvibbar. För mycket IT-jobbs känsla. Och visst blir man lite gladare av den här. Känner redan inspirationen flöda. Nu väntar jag på dig lilla körsbäret. Vi ska ha så mycket roligt du och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar