lördag 17 augusti 2013

Hemma igen

Ja det blev en härlig resa. Boston, Norra Florida och New York. Jag har gått i nya och gamla fotspår. De vänner jag tyckte om sedan förut är fortfarande lätta att tycka om och det är härligt att se att de egenskaper som jag uppskattat förut har bevarats och vuxit trots att åren gått.

I Boston bodde vi hemma hos en vän och hans familj. I Florida fick vi låna en lägenhet på stranden av samme väns mamma. I New York bodde vi i New Jersey hos en kompis och hans fru. Roligt att få kliva in i deras vardagar.

Min gamla värdfamilj besökte jag inte. Vi har tappat kontakten sedan förut och på platsen jag bodde som utbytesstudent där stod nu ett nytt hus. Det kan vara så att det gamla blivit skadat i någon orkan. Det låg precis vid vattnet.

Den här resan blev en egotripp. Innan jag åkte funderade jag en hel del på om jag skulle kunna vara borta från familjen så länge. Jag har inte varit det förut. Men jag har nu kommit tillbaka hem energiladdad inför hösten så jag hoppas vi alla får nytta av det här i slutänden.

Och nu börjar jag nedräkningen till Nils hjälper laget kommer ut i butik. Dan före dan före dan före dan före osv.....
Lite strand. 
Och lite stad. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar