torsdag 17 januari 2013

Bokklubbspremiär

Bokklubb, bokjunta, bokcirkel. Kalla det vad du vill men det är en bra grej. Om man inte hinner med en litteraturkurs så verkar det här vara ett finfint alternativ. Det är sällan jag pratar och diskuterar böcker jag läser annars. Så jag är glad över detta nyfödda lilla forum och hoppas det får leva vidare.

Jag ska säga att jag har varit skeptisk till Zlatanboken. Jag hade inte läst den om det inte var för att vi bestämde det till första bokklubbsträffen. Jag erkänner att jag ofta drabbas av en form av boksnobbighet som uppkommer då andra pratar för mycket om en bok. Då kan det bli så att jag inte vill läsa den. Så vilken tur att jag övervann den där otrevliga attityden. För jag tyckte boken var bra, mycket för att det verkligen kändes som Zlatans röst och för att den hade integritet i sin öppenhet. Så tummen upp trots att jag tycker att Zlatan spelar jäkligt fult, också.

Vår nästa bok blir Silvia Avallones Stål. Och den fanns ju på min läslista. Perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar