lördag 26 januari 2013

Tekniskt (nerv)sammanbrott

Innan jul beställde jag mig en julklapp. En röd liten dator. En PC. Windows. Word. Ja ni vet det NORMALA. Dagen efter gick jag på stan och klämde på en macbook Air och blev förhäxad. Snabbt avbeställde jag det röda lilla körsbäret och kom hem med ett äpple.

Jag är inte ovan med mac. Jag har både skrivit och redigerat på mac tidigare. Men jag har aldrig hållit på med en massa tekniskt jox som att koppla ihop den med en massa andra grejer. 

De första dagarna var jag nöjd. Just nu funderar jag på att skriva en bortskänkes-annons för både telefonen och datorn. Det stora psykbrytet är nära. Allt med ett äpple åker snart i soptunnan. 

Först lyckades jag radera ALLT i iphonen med att installera nytt operativsystem. Utan säkerhetskopia såklart. Därefter har jag försökt att flytta mina ändrade filer från macs editeringsverktyg Pages till sambons PC och det NORMALA Word. Detta för att det bara är PCn som är kopplad till skrivaren. På vägen förlorar dokumentet mina tillagda och redigerade avsnitt. Oaaaaahhhh. 

Sa jag att jag inte ens lyckats koppla in kameran. Drivrutinerna saknas. Och när jag ska installera dem får jag frågan vilken Windows version jag har. Herrejösses. Jag sitter på en mac. Jag haaaaar inget windows! 

Nu övergår jag till papper och penna.

Sa jag att jag jobbade med IT? Snälla, säg upp mig någon!!! 

(Så. Få se om det blir bättre nu när jag avreagerat mig. Skrivandets kraft brukar vara läkande. Måhända fungerar det även på teknikpsykos.)


2 kommentarer:

  1. Oj! Sådant strul har jag aldrig varit med om, har alltid haft Mac hemma. Osis med iPhonen, raderades mitt nummer?

    SvaraRadera