måndag 28 januari 2013

Titel och grodor

Mitt manus om Nils har vilat väldigt länge nu. Sedan jag blev antagen i höstas har jag knappt läst det. Men förra veckan då jag tittade på förslagen till hur framsidan skulle kunna se ut plockade jag upp det igen. Jag ville vara säker på att detaljerna i mitt minne stämde med texten.

Dessutom så har vi finulat en del på titel. Den titel som jag först hade som arbetsnamn fungerade inte riktigt för målgruppen. Här har jag haft hjälp av min förläggare och det har varit tryggt. Arbetsnamnet satt hårt inpräntat och jag hade svårt att skiljas från det. Jag hörde det hela tiden viska i bakgrunden. 

Efter detta ska det bli roligt att fixa till texten när det jobbet börjar. Jag hittade själv några grodor nu vid genomläsningen. Vi får se om redaktören kommer att hitta elefanter...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar