tisdag 14 maj 2013

Första vändan klar

Nu har jag redigerat klart första vändan. Det mesta gick ganska fort. Några ord att vrida och vända på. Något att byta ut. Något ströord för mycket och kommatecken på fel ställe. Enklare ändringar

Men så fick jag en låsning. Jag skulle bygga ut slutet på ett kapitel. Det tog mig ett par dagar att få till de där stackars meningarna.

Texten är inte så lång i den här boken. Antalet ord ligger ungefär på 2500-3000. Så jag förstår att den här redigeringen är inget att jämföra mot ett arbete med en roman. Ändock kan ett par meningar bli så svåra.

Nu är de dock skrivna och det känns bra. Texten är skickad och jag väntar på nästa vända.

Och jag tänker på vad fint det här är, att få texten genomläst och upprättad av så granskande välvilliga ögon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar