fredag 17 maj 2013

Och vad ska jag göra nu då, när texten är klar?

- Perfekt- nu sitter det!  Det beskedet fick jag från redaktören i dag.

Jag skickade en första ändringsomgång av min text i början av veckan. Fick tillbaka den. Hann göra ett par småändringar till och därefter kom nu svaret att den verkar sitta! Så skönt, jag känner lättnad men också tomhet. Jag har väntat så länge på att jobba vidare med texten. Och nu gick det så fort. Jag bär på känslan, var detta allt, vad ska jag göra nu?

Illustrationerna ska också vara klara vilken dag som helst. Det ska bli otroligt skoj att se dem. Därefter ska de provtryckas. Hittar vi något småfel på texten finns det ännu tid att ändra. Men jag känner nerven, om en månad går det till tryck. På riktigt!


2 kommentarer:

  1. spännande! Du får helt enkelt sätta tänderna i nästa projekt:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu laddar jag för omstart på två pågående manus som ligger och gottar till sig. Lycka till med ditt romanmanus nu också!

      Radera