onsdag 15 maj 2013

Prova-på-diverse-ting-veckan

Det här skulle vara den stora prova-på-veckan. I söndags var jag på kettlebellsinstruktion. Det blev medicin för min onda barnbärande och stillasittande rygg. Nu ska det svingas! Det fina med den här lilla kettlebellen är ju att man kan lyfta upp den lite närsomhelst. (Sedan får vi ju se hur ofta närsomhelst inträffar)

I kväll var vi ett gäng som provade på att dreja och göra skulpturer på keramikverkstaden Brännässlan här i Sundsvall. En mycket fin ateljé (som jag mer än gärna hade haft som skrivarstuga) och en duktig instruktör.

I morgon skulle det ha vankats nybörjar-hip-hop (för kategorin medelålders) efter det att vi fått visning av den maffiga E4 bron som håller på att byggas över Sundsvallsfjärden. Tyvärr får jag avsäga mig den trevligheten då vi blev dubbelbokade sambon och jag.

Vet inte om detta är någon slags begynnande 40-års kris eller om det bara är så att jag stormat ut ur vinteridet med ett uppdämt behov av at se hur livet utanför det egna huvudets  husets dörrar ser ut! Det kan till och med vara både ock.

Här är en smak av dagens kreativa stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar