måndag 27 maj 2013

Made in Italy trodde jag

Köpte ett par skrivböcker i dag. Kändes lite flärdigt att slå till på ett par färgglada Moleskine. Har inte testat "dess fenomenala papperskvalitet" tidigare. En gul och en orange. Blev pigg på skrivande bara av att se på dem. Fylld av förväntan knatade jag hemåt.

När jag sedan plastade upp skrivböckerna för att nosa lite på pappret och upptäckte att de var gjorda i Kina. Då kände jag mig lite lurad på något sätt. (Det hade jag gjort om jag var italienare och köpte Höganäskeramik i tron att det gjordes i Sverige också.)

Nu har jag en stilla liten undran, produceras det något i Europa i dessa dagar?

Om inte. Då är det ju inte så konstigt att de unga inte har någon fabrik att gå till. Det är synd tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar