tisdag 23 april 2013

Kaffe med bok på världsbokdagen

På bokrean fick jag med mig en alldeles underbar liten pocket på halva reapriset. Idag plockade jag fram den. Lilla boken blev ett underhållande sällskap att fira världsbokdagen med då lilla kräkisen slumrat till en stund.

Den underbara lilla pocketen hette Flickan jag älskar heter Milena. Den är skriven av Per Nilsson och är illustrerad av Pija Lindenbaum. Den tog en kvart att läsa och jag lovar att den är söt som en småkaka till kaffet. Till min lycka såg jag nu att det fanns fler böcker om Milena!

Dagens boktips! Flickan jag älskar heter Milena.


2 kommentarer:

  1. Den boken hade min son (som går i 4:an) nyligen som läsbok från skolan. De pratade mycket om känslor osv i samband med den och sonen satt och skrev KÄRLEKSDIKTER till tjejen han tycker om i flera månader efter att ha läst den där boken. Ha, ha! Jag ska nog ta och låna fler Milena böcker på biblioteket eftersom de verkar kunna konurrerar ut datorn - åtminstone en stund! PS: är nyfiken på din bok med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh vilken gullis! :) Jag både skrattade och blev varm i hjärtat när jag läste. Och vad härligt att den inspirerade din son till att sätta ord på de stora kärlekskänslorna. Själv kände jag mig som typ tio och blev kär i huvudpersonen. Bra bok för små tjejer och killar!

      Och vad roligt att du är nyfiken på min kommande bok! :)

      Radera