söndag 21 april 2013

Lite gnälligt

Jag började skriva ett inlägg om ICAs produkter som smugit sig in och tagit över butikshyllorna. Jag tänkte skriva något om döden för de lokala varorna. Jag försökte lägga in ett par meningar om alla dessa leksaker som faller i bitar då det leks med dem. Om bacon med E-nummer, socker och röksmaksparfymering. Jag tänkte nämna en fortkörningsbot som jag gasade till mig i går. (Ja pappa, jag glömde nämna det och det blev dyrt.) Jag tänkte skriva om hur tomt det var på stan i går på förmiddagen och min rädsla över att alla som skulle handla befann sig på det fula köpcentrumet utanför staden. Och att de aldrig mer skulle hitta tillbaka till den charmiga stadskärnan. Men jag är för trött, inlägget blev så gnälligt och rörigt så jag skippade det. 

I helgen borde jag ha skrivit ett debutantporträtt till Svensk bokhandels bokkatalog. Det hade jag inte energi till. Men jag har tänkt på det och jag tror jag ska låta det inspireras av en av mina gamla fotbollsdikter. Det kan jag berätta mer om i morgon. Vilken cliffhanger va? 

3 kommentarer:

  1. Tänkte jag skulle kommentera ditt senaste - men skall en pappa komentera sin kära dotters inlägg? Kan bli lite jäv och inte så objektivt, tror jag... MEN fortkörningen behöver en kommentar! Kör försiktigt säger jag alltid till dig - i tid och otid!! Upprepas härmed! Och tänk positivt - slå ut böterna på alla de gånger du haft dykarskorna på pedalen, då¨blir det billigt! Kör försiktigt i fortsättningen, ännu försiktigare, säger far.

    SvaraRadera
  2. Haha, du är så välkommen pappa. Här finns inte så mycket av objektivitet. Försiktig var jag. Men lite för snabb. Och jag vet vad du säger. Kanske var det därför jag glömde att berätta. :)

    SvaraRadera
  3. Gefle - AIK 1-2. Vinstmål för gnaget i sista sparken...
    Men det får man ta - precis som fortkörningsböter!
    Inga fler kommentarer - p o k, kör försiktigare!/ds

    SvaraRadera